دره شمخال قوچان خراسان رضوی

گردشگری و ایرانگردی

گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

دره شمخال قوچان خراسان رضوی

احمد نجفی
گردشگری و ایرانگردی گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دره شمخال قوچان خراسان رضوی

دره شمخال قوچان

دره شمخال یکی از دره های زیبای استان خراسان رضوی در شهرستان قوچان است که قسمت انتهایی آن جزئی از شهرستان درگز است.این دره زیبا در نزدیکی  روستای شمخال وحدودا 5کیلومتری شهر مرزی باجگیران در مرز ایران وترکمنستان قرار دارد.برای رفتن به دره شمخال،وارد جاده قوچان به درگزمیشویم وپس از طی حدود70کیلومتر به یک دو راهی میرسیم که جاده سمت راست به سمت شهر درگز می رود وجاده سمت چپ بسوی شهر مرزی باجگیران.البته برای رسیدن به شمخال دو راه وجود دارد که یکی از سمت امامقلی و دیگر ی از سمت امام باد خواهد بود.ما در اینجا از سمت امام باد به سمت باجگیران رفتیم.

دره شمخال قوچان

راهنمای دره شمخال

در اواسط این جاده در سمت چپ پایین جاده زیارتگاهی بنام امام باد را مشاهده خواهید کرد که میتوانید چند دقیقه ای زیارت واستراحت کنید..وقتی به 5کیلومتری باجگیران رسیدیم به سمت روستای شمخال می رویم وحدودا3کیلومتری بعد از روستا را با ماشین می توانیم طی کنیم.از اینج راباید پیاده طی کنیم.طول دره شمخال از ابتدا تا دوزوئی دربادام12کیلومتر-تا درونگر18کیلومتر وتادور بادام 30 کیلومتر است.چشمه سارهای متعدد، آبشارهای زیبا، درختان سر به فلک کشیده، جریان آب زلال، دیواره های عظیم و پر صلابت صخره ای تنها بخشی از جذابیت های دره است. دالانها، حمامها و غارگونه ها بسیارند و وصف ناپذیر. خنکای دره، نوای گوشنواز آب و نسیم دل انگیز، روح را می نوازد.دره شمخال دره ای زیبا وپرآب است و در ایامی از سال که هوا خوب است عده ای شب را هم در آنجا میگذرانند.البته بعضی میگویند بخاطر وجود پلنگ در دره باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

دره شمخال قوچان

در جاهایی از دره به علت صعب العبور بودن از نردبام استفاده شده است. دراواسط دره جایی بنام حمام آب وجود دارد که جای قشنگی است.در طول دره شاهد آبشار های کوچک وبزرگی هم خواهید بود که به زیبائیهای دره افزوده است.بهتر است در این سفر از شهر باجگیران هم دیدن کنید و حتی میتوانید شب را هم در مهمانسرای جهانگردی باجگیران یا پارک کنار مهمانسرا بگذرانید.

دره شمخال قوچان

دره زیبای شمخال قوچان

شمخال در گوگل مپ

احمدنجفی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خراسان رضوي ، آبشار ، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.