قلعه رودخان فومن

گردشگری و ایرانگردی

گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

قلعه رودخان فومن

احمد نجفی
گردشگری و ایرانگردی گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

قلعه رودخان فومن

قلعه رودخان فومن

در دل جنگلهاي گيلان و در بالاترين نقطه يكي از كوههاي نزديك فومن قلعه اي تاريخي و ديدني جا خوش كرده كه ديدن آن هم فال است وهم تماشا.چرا که برای دیدن آن اولا میتوانید ازمسیری بسیار دیدنی در دل جنگلهای گیلان عبور کنید.دوم اینکه برای رسیدن به آن باید صدها پله را در دامنه کوه طی کنید ویک ورزش حسابی میکنید.سوم اینکه در انتها میتوانید یکی از دیدنی ترین قلعه های تاریخی ایران را در اینجا ببینید.پس چه طبیعت دوست باشید چه ورزشکار وچه عاشق بناهای تاریخی،قلعه رودخان گزینه خوبی است.

قلعه رودخان فومن

قدمت این قلعه دقیقا مشخص نیست ولی احتمالا مربوط به اوایل اسلام وحکومت ساسانیان میرسد، انطور که گفته اند درزمان سلجوقیان تجدید بنا گردیده و همچنین  یکی از پایگاههای مستحکم اسماعیلیان بوده است.از کتیبه ای که از سر در این قلعه بدست آمده چنین برمی اید که این قلعه یک بارهم در سال921هجری قمری برای سلطان حسام الدین دباج فومنی بازسازی شده تا درآنجابرعلیه حکومت صفویان بجنگد.این کتیبه اکنون در موزه کنجینه رشت نگهداری میشود.این قلعه در دوره های مختلف محلی برای حاکمان گیلان بوده است وآنطور که میگویند هیچگاه به دست دشمنان فتح نشده است.

قلعه رودخان فومن

قلعه رودخان فومن

دیگراسامی قلعه رودخان عبارتند از:هزارپله.صلصال.حسامی.

ارتفاع بلندترین نقطه قلعه که همان شاه نشین قلعه است 778مترازسطح دریاست.

قلعه رودخان فومن

 

این قلعه دردهستان گوراب پس،در25کیلومتری جنوب غربی شهرفومن در استان گیلان واقع شده. پس از رسیدن به پای کوهی که قلعه برفراز ان قرار دارد محوطه ای برای پارک خودرو هاوجود دارد. از اینجا را دیگرباید پیاده بروید.درابتدای مسیر مسجد وغرفه های زیادی وجود دارد که یکی از این غرفه هارا خانم فریبا معصومی هنرمند معلول فومنی اداره میکند که انواع محصولات بافتنی وعروسک را میتوانید خریداری کنید.

 

همانطور که گفتم این قلعه به هزار پله هم معروف است پس اگر میخواهید به قلعه بروید باید حدود یک ساعتی پله نوردی را به چشمتان ببینید بعد حرکت کنید.البته در صورت چالاک بودن نیم ساعته هم میشود به قلعه رسید.

قلعه رودخان فومن

 

 

قلعه رودخان فومن

این را هم بگویم که بازدید از قلعه ساعت مشخصی دارد مثلا تا5بعدازظهر که ممکن است تغییر کند پس اول مطمئن شوید که به بازدید میرسید بعد حرکت کنید.

احمدنجفی ازمشهد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: استان گيلان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:قلعه هاي ايران,قلعه,قلعه رودخان,فومن,قلعه هاي گيلان,آثار تاريخي گيلان,ديدنيهاي گيلان,جاذبه هاي گيلان,, | 17:49 | نویسنده : احمد نجفی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.