هزار مسجد بهشت گمشده ايران زمين

گردشگری و ایرانگردی

گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

هزار مسجد بهشت گمشده ايران زمين

احمد نجفی
گردشگری و ایرانگردی گردشگری ایران طبیعت ایران جاذبه های ایران دیدنیهای ایران

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

هزار مسجد بهشت گمشده ايران زمين

هزارمسجد بهشت گمشده ایران زمین

باسلام.جمعه 25اردیبهشت94 تصمیم گرفتم تنهایی برم هزارمسجد.هزار مسجد که میدونیست کجاست؟بین کلات ومشهد که هم از سمت جاده سد کارده راه داره وهم از کلات نادر.خلاصه باروبندیل وبستیم پشت موتور وراهی شدیم به سمت کلات.به کلات که رسیدم تصمیم گرفتم برم سمت لایین.لایین کیلومتر35جاده کلات به درگز واقع شده.که بین راه هم کلی جاهای دیدنی داره.کمتر از 500متر قبل از رسیدن به پل لایین یک جاده سمت چپ قرار داره که میره سمت احمدآباد.رباط.بابارمضان.خاکستر.چهارراه.لایین کهنه.

تا رباط6کیلومتری میشه که جاده آسفالته هست.به رباط که برسید سمت راست میره سمت بابارمضان که تابلو زده5کیلومتر  وسمت چپ میره سمت روستاهای خاکستر.چهارراه ولایین کهنه.

به دلیل خرابی راه سمت چپ وتاریکی هوا تصمیم گرفتم شب رو برم بابارمضان بخوابم.بابارمضان جای قشنگیه که یه بار دیگه در سال91 اونجا رفته بودم.اینم بگم از این به بعد امامزاده ها وجاهای زیارتی رو هم دارن به بخش خصوصی واگذار میکنن چون در ورودی بابارمضان یه پرچم نصب کردن که به بخش خصوصی واگذار شده وباید برای اقامت فیش تهیه کنید.در اونجا با دو خانواده خوب که یکی شون خانواده آقای بهنامی بود آشنا شدم که همینجا از دوخانواده بخاطرلطف شون  تشکرمیکنم.

صبح بیدار شدم وراهی روستای چهارراه شدم یعنی دوباره برگشتم رباط واز اونجا رفتم.راه طولانیه ومسیرهم یکم خراب بخصوص با موتور.اما تا روستای چهارراه میشه باسواری رفت.دربین راه هم روستای سرسبز خاکستر قرارداره که اونجا پیرمردی مهربان بنام نادر نادری منودعوت به چای آتشی کرد.(فکرکنم پدرش خیلی به نادر شاه علاقه داشته) که کنار یه آسیاب آبی قدیمی داشت باغشو دیوار میکرد.عکس آسیابم براتون میذارم.

روستاي خاكستر

به آخرروستای چهارراه که برسید یه دوراهی میشه که عکسشو گذاشتم که اشتباه نکنید.راه سمت راست میره سمت لایین کهنه وراه مستقیم میره سمت منطقه ای بنام عرب چاه.از اینجا به بعد فقط میشه با ماشین کمک دار یا تراکتور یا موتور رفت وسوار ی به هیچ عنوان بالا نمیره.

هزارمسجد

در راه ماشین های کمک دار زیادی رو دیدم که برای برگزاری تور آفرود از مشهد به اینجا اومده بودن وداشتن برمیگشتن.

برگزاری تورآفرود در هزار مسجد.کمیته دو دفرانسیل خراسان رضوی

هرچه بالاتر میرید منطقه بکرتر وخلوت تر میشه و خوشبختانه به دلیل طولانی بودن مسیر وخرابی راه اینجا بکرتر از جاهای دیگست.

زیباییهای مسیر واقعا آدم رو شگفت زده میکنه بخصوص تو ماههای فروردین واردیبهشت که دیگه توصیف کردنی نیست.

هزارمسجد

تو مسیر به چندتا دوراهی میرسید که باید راه سمت راست رو انتخاب کنید یعنی مسیری که آب میاد رو دنبال کنید.

یکی از دوراهیا جاییه که یه منطقه ای مربوط به شرکت آب هست که با نرده های آبی مشخص شده و روبروشم یه کلبه گلی هست اونجا به سمت راست برید البته از اینجا به بعد راه یک کیلومتری خیلی خرابه وبعدش دوباره راه بهتر میشه.

کم کم به ارتفاعات که میرسید زیباییهای منطقه بیشتر وبیشتر میشه ووقتی خودتون رو در میان درختان وکوه هایی پوشیده از مه میبینیداز این همه زیبایی حسابی وجد میاید.

من برای دیدن چنین صحنه هایی قصد داشتم بزودی برم فیلبند مازندران در حالی که در نزدیکی مشهد جایی بسیار زیباتر از آنجا وجود دارد.

اینجا هزار مسجد است...بهشت ایران زمین...

هزارمسجد

جایی که آبشار و رود وجنگل و کوه و چمنزارهای زیباییش همه در غباری از مه پوشیده شده است وبراستی که بهشت همینجاست...

این همه زیبایی وقتی زیباتر میشود که بدانید اینجا دو آبشار زیبای نورعلی یا به اصطلاح محلی نورالی وآبشار زو سیاه در همین نزدیکی است و زیارتگاهی بنام چشمه مراد.

ومنظره قله های زیبای هزار مسجد وکوه گوش اسبی که زیبایی کم نظیر دارد.

هزارمسجد

برای رفتن به آبشار نورالی که در یکی از دره های منطقه واقع شده از راهی که به سمت چپ میرود وچند سنگ در اول راه به نشانه راه آبشار روی هم چیده اند به سمت پایین دره میروید که دره ای بسیار زیباست.حدود بیست دقیقه که دره را بپیمایید از دور آبشار کم کم نمایان میشود.آبشاری فوق العاده زیبا که یک آبشار چند طبقه است و برای رفتن به طبقات بالاتر آبشار راهی خطرناک وجود دارد که اگر تعادلتان بهم بخورد از شیبی تند به پایین دره پرت میشوید پس اگر میخواهید جانب احتیاط را رعایت کرده باشید بهتر است به طبقات بالای ابشار نروید.

در طبقه دوم سه آبشار در کنار هم وجود دارد که یکی از بقیه بزرگتر است و آبشار سمت چپ ، باریک اما زیباست.

درایران جاهای زیادی وجود داره که بنام بهشت گمشده معروف شدن مثل بهشت گمشده در تنگ تیزاب سپیدان استان فارس-بهشت گمشده ارتکند-بهشت گمشده روستای بارنیشابور-بهشت گمشده روستای خرو نیشابور.اما من که همه رو رفتم براستی اینجا بهشت گمشده ایران زمین است وبس..

هزارمسجد

خوشبختانه اینجا هنوز آنقدر شلوغ نیست وبکر بودن آن از دلایل زیبایی آن است چه بسا سالهای آینده اینجا هم پرشود از انبوه زباله های گردشگران ودرختهایی که میشکنند تا هیزم اجاق آنها شوند.من به مدت 4ساعت تا برگشت به روستای چهارراه هیچ انسانی را در آنجا ندیدم و مدام خدا روبخاطر خلق این همه زیبایی میستودم.

هزارمسجد

در راه برگشت باران وتگرگ شروع به باریدن کرد چیزی به شروع یک سیل بزرگ نمانده بود و کار رو یکمی سخت کرد.یکم پایینتر که اومدم بخاطر خیس بودن لباسام مجبور شدم با وجود اینکه هوا داشت تاریک میشد توقف کنم و بساط آتش و چای را براه بیندازم اما با چوب های خیس خورده از بارانی که لحظاتی پیش بند آمده بود.اینجا بود که رفتم سراغ بنزین موتور غافل از اینکه کلی راه پیش رو دارمو وباک موتورم آخراشه.اینجاست که بهتون توصیه میکنم مثل بقیه گروه های کوه نوردی تا ظهر شروع به برگشتن کنید.اما من ساعت 7شب هنوز میون دره ها در حال پایین اومدن بودم وبه دلیل خیس شدن لباسها و پتو هام امکان شب مانی در اونجارو نداشتم وباید پایین میومدم.

البته من اینطور تجربه هارو زیاد داشتم ونگرانی نداشتم  فقط گفتم که یه وقت شما چنین شرایطی واستون پیش نیاد.

احمدنجفي ازمشهد


نظرات شما عزیزان:

حامد
ساعت2:28---23 تير 1394

واقعا عالی توضیح و توصیف کردید..ببخشید آیا از اون دو راهی که سمت راست میره لایین کهنه و مستقیم میره عربچاه به هیچ عنوان نمیشه با پراید رفت؟ماشین گیر میکنه؟من بالای قله گوش اسبی یا اتقلاق رفتم البته اون موقع با ماشین کمکدار رفتم اولنگ حیدر هم رفتم از اونجا آبشار های پله ایی نورالی یا نور علی با دوربین دیده میشد.خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش.ولی ماشین کمک دار ندارم.واسه همین گفتم پراید
پاسخ:باسلام به شما دوست عزیز.مسیرعرب چاه روفقط با ماشین کمک دار میشه رفت.حتی با ماشین شاسی بلندی که کمک نداشته باشه ممکنه بعضی جاها گیر کنید.پراید که جای خود داره.



جواد
ساعت16:53---12 خرداد 1394
سلام ایران گرد عزیز
ممنون از راهنمایی و اطلاع رسانی مسیر و وضعیت منطقع
برات دعا میکنم خداوند سلامتی و شادابی بیشتری بهت بده تا بتونی همیشه در گردش باشی

پاسخ:سلام دوست عزیز.ممنون از لطف شما..


نصرت
ساعت3:25---9 خرداد 1394
ممنون از اطلاعات کاملتون.من چهارشنبه راهیه چهارراه هستم بادوتا کوچولو خوشگلم
پاسخ:باسلام.با آرزوی موفقیت برای شما...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خراسان رضوي ، آبشار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:كلات نادر,هزارمسجد,آبشار,بهشت گمشده,آبشار نورالي,آبشارنورعلي, | 10:55 | نویسنده : احمد نجفی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.